Een modern communicatiebureau doet meer dan alleen de boodschap vertalen naar de doelgroep. Een modern communicatiebureau zorgt ook dat er steeds weer een nieuwe doelgroep wordt gevonden. Met de moderne middelen van social media, maar vooral ook door gedegen onderzoek.
Snel, sneller, snelst. Het lijkt alsof twitter, facebook en hyves de aandachtsspanne van de gemiddelde doelgroep hebben terug gebracht naar ongeveer 30 seconden. Gelukkig is dat niet geheel waar. Als de boodschap goed gebracht wordt, wordt er nog vaak genoeg tijd genomen om de hele boodschap in te nemen.
Zorgen dat de boodschap wordt opgepakt kan op verschillende manieren. De combinatie van digitaal, op de grond en via de “oude” media levert nog altijd het meeste bereik op, maar daarvoor is ook vaak een lange adem en stevige begroting nodig.
Waar een sterk communicatiebureau bij kan helpen is die kosten te drukken. Door scherp op het netvlies te krijgen wie de doelgroep is, kan veel gerichter de boodschap worden uitgezet. Met gerichte communicatie op social media, gebruik van vakbladen, websites en, mits nuttig, uitingen op straat.
Waar een communicatiebureau het verschil maakt, is door duidelijk te krijgen voor wie de boodschap is en hoe die dan gezonden dient te worden. Door vooraf helder te hebben wie er bereikt moet worden en hoe deze doelgroep zelf de media gebruikt, krijgt de klant de meeste: “bang for the buck”.
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform