Bij het opstellen van een persbericht is het van belang dat u eerst duidelijk heeft welke boodschap u wilt overbrengen en hoe u dit wilt overbrengen. De gouden regels van het opstellen van een persbericht zijn:
- Kort en Krachtig
- Schrappen is communiceren
- Geef de lezer contact informatie en hoe men contact kan opnemen
Een persbericht bestaat uit een titel, inleiding, kern en samenvatting. Tenslotte geeft men meestal ook een noot voor de redactie waar alle contact informatie te vinden is. Hoe deze structuur aan en het zal een stuk eenvoudiger worden een persbericht op te stellen en de informatie op een juiste manier over te brengen naar de lezen van het persbericht. In de noot voor de redactie kan behalve contact informatie ook informatie over het bedrijf staan met een korte omschrijven waar men voor staat.
Heb je een Presskit of foto's en/of ander beeld of multimedia materiaal, verwijs dan hiernaar en geef aan dat men dit vrij mag gebruiken.
Redactie van websites die op zoek zijn naar bronnen met informatie om over te schrijven willen vaak wel een plaatje of video fragment toevoegen aan het artikel.
Voor meer uitgebreide informatie over het opstellen of maken van een persbericht hier: Persbericht schrijven
Als je een persbericht hebt opgesteld dan dient deze nog bekendheid te krijgen door deze te publiceren of laten publiceren. Er zijn vele bedrijven gespecialiseerd in het opstellen van persberichten en het versturen of publiceren van persberichten. Men rekent hier uit een lopende tarieven voor en men betaald ook voor de kosten welke andere persberichten websites rekenen om het bericht te publiceren. Voor al deze handelingen welke de dienst aanbied dient men uiteindelijk ook voor te betalen.
Je kunt dit het beste zelf doen er zijn veel persberichten websites waar men zijn of haar zelf opgestelde persbericht kan laten publiceren zo dat journalisten en andere geïnteresseerden ook jouw zelf opgesteld persbericht bereiken.
Het goedkoopste en meest eenvoudige manier is een betaalde persbericht te plaatsen en deze is binnen een uur na publicatie al op diverse nationale en internationale websites te vinden. Veel webmasters, redacteuren en bloggers zijn constant op zoek naar bronnen voor artikelen of nieuws berichten. Op deze manier krijgt jde door jouw opgesteld persbericht de nodige extra aandacht. Dit kan zijn door middel van een link op een prominente plaats van diverse webpagina's en homepages. En vele websites nemen het persbericht over.
Als men een betaalde persbericht wilt insturen dan kunnen wij u deze website aanbevelen: Verstuur een Premium Persbericht