Amersfoort, zaterdag 25 augustus 2012 – Uit onderzoek naar de laatste updates van Google voor de zoekresultaten van 12 augustus, concludeert Emiel ten Hoor, ondernemer en eigenaar van marketingbureau ETHIM dat het einde van zoekmachine optimalisatie in zicht is. Dat schrijft de ondernemer op zijn blog.
Tot nu toe was het essentieel om links naar je website te hebben op basis van zogenaamde money keywords. Dat zijn zoektermen die geld opleveren voor de klant. Echter zijn per direct dergelijke links juist schadelijk voor websites. Dat zegt althans Emiel ten Hoor: “Iedere link naar een website die niet met het merk of met navigatie te maken heeft, zoals klik hier voor meer informatie, beschouwt Google nu als een niet authentieke link. Kortom, manipulatie van zoekresultaten en dat mag volgens de richtlijnen van Google niet.”.
Dit is van belang voor alle ondernemers en bedrijven die met SEO te maken hebben gehad de afgelopen jaren. De kans is voor bedrijven die met SEO’s gewerkt hebben ongeveer 100% dat er foute, niet authentieke, links zijn gemaakt.
De SEO Scan
“Het is noodzaak om zo snel mogelijk een overzicht van foute links in kaart te brengen, en direct te starten met het verwijderen van deze links. Doe je dit niet, dan loop je groot risico gestraft te worden door Google. Om bedrijven te helpen dit te voorkomen hebben wij de kosteloze SEO scan geïntroduceerd.”
Door te kijken naar factoren op en buiten de website, brengt deze SEO Scan binnen 24 uur pijnpunten in kaart en geeft bovendien direct toe te passen aanbevelingen om ze weg te nemen. Zo kunnen bedrijven morgen beginnen met het behouden en verbeteren van de positie van de website in Google.
De kosteloze SEO Scan van ETHIM is aan te vragen via http://emieltenhoor.com/seoscan