Tegenwoordig is een afspraak planner applicatie onmisbaar nu iedereen afspraken plant online.
Er zijn veel verschillende planning scenario’s waar we rekening mee moeten houden in ons professionele en sociale leven. Deze scenario’s kunnen worden onderverdeeld in twee categoriën; inbound plannen en outbound plannen. Laten we beginnen met een definitie van iedere categorie:
Inbound plannen: is waar jij van tevoren jouw beschikbaarheid bepaalt and mensen plannen een tijd in met jou gebasseerd daarop. Inbound planning kan automatisch zijn, waar wanneer er een tijd is geselecteerd die automatische ingepland wordt, of handmatig waarbij jijzelf de tijd selecteert en bevestigt.
Outbound plannen: is waar jij de uitnodiging voor het plannen van een afsraak initieert en je een of meerdere tijden voorstelt. Mensen reageren vervolgens met hun beschikbaarheid en jij bevestigt de tijd.
Laten we nu eens kijken welke planning scenario’s in welke categorie vallen:
Inbound plannen kan voor drie scenario’s worden gebruikt:
- Voor het maken van afspraken met klanten – mensen selecteren een tijdstip en de afspraak wordt automatisch geboekt.
- Voor het plannen van zich herhalende activiteiten van hetzelfde type – zoals review sessies, produkt demonstraties, interviews e.d. Ook hier selecteren mensen een tijdstip en wordt de afspraak automatisch geboekt.
- Voor het plannen van een op een afspraken – mensen kiezen een aantal tijden en jij selecteert degene welke het beste is voor jou. Dit scenario omvat een op een afspraken welke verschillende typen publiek kunnen betreffen.
Outbound plannen kan worden onderverdeeld in twee scenario’s:
- Voor groepsbijeenkomsten – Jij stelt een aantal tijdstippen voor, mensen reageren met hun beschikbaarheid en jij kiest en bevestigt een tijd.
- Voor een op een afspraken – hetzelfde als met de groepsbijeenkomsten, maar nu met één persoon.
Van het bovenstaande kunnen we zien dat een op een afspraken kunnen worden gepland me inbound en outbound planning. Laten we eens kijken wanneer we welk type gebruiken:
Met outbound doe jij het “werk” van het creëren van de uitnodiging en het voorstellen van de tijdstippen. Het enige wat de genodigde doet is het reageren met de beschikbaarheid. Met inbound zijn de rollen omgedraaid – de persoon die graag met jou een afspraak wil maken creëert de uitnodiging terwijl jij eenvoudigweg de tijd kiest.
In het algemeen, wanneer jij met iemand af wil spreken, gebruik outbound – jij vraagt, dus jij doet het “werk”. Wanneer iemand met jou af wil spreken, zend hem/haar simpelweg de link naar jouw inbound pagina en laat hen een uitnodiging versturen.
Een andere belangrijke factor in de beslissing is de mate van controle die je nodig hebt. Als jij degene wilt zijn die de tijden voorstelt dan is outbound de keuze. Mocht je redelijk flexibel zijn met tijden dan is inbound een betere keuze.
Wanneer je inbound en outbound gebruikt en met name met inbound dan is het belangerijk dat mensen het niet zien als een gebrek aan respect. Uiteindelijk komt het erop neer hoe je het brengt. Bijvoorbeeld, je kunt aangeven dat je op dit moment geen toegang hebt tot je agenda en je vraagt de persoon om je een gunst te vrlenen door een uitnodiging te sturen naar je inbound pagina. Hoe meer afspraken je plant inbound hoe efficienter je zult worden en naarmate je meer afspraken plant zal het duidelijk worden dat de meeste mensen positief zullen reageren en er een goede ervaring mee hebben wat ook hun tijd bespaart.
Over ScheduleOnce:
ScheduleOnce is een online boekingsysteem waarmee het gemakkelijk is om afspraken te plannen met mensen uit je zakelijke en sociale leven. ScheduleOnce is géén kalender. Het is een online boekingstoepassing welke verbinding maakt met je bestaande kalender en welke het plannen van afspraken meer efficient maakt. ScheduleOnce is nauw geïntegreerd met Google Calendar en kan ook verbinding maken met Outlook en iCal.
Contact informatie:
Rami Goraly | CEO | +1.650.485.3428 | [email protected]
Plan een tijd met me: http://meetme.so/rami
ScheduleOnce, 723 Partridge Ave, Menlo Park 94025 CA, USA
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform